Økende vannføring i Kvina
På grunn av den tragiske ulykken i Kvinaelven har minstevannføringsslippet fra Homstøl vært stengt i noe over et døgn for å redusere vannføringen, slik at søket etter den savnede kunne gjennomføres. Tiltaket er gjort etter anmodning fra politiet.
Den savnede er nå funnet. Våre tanker går til de pårørende i en svært vanskelig tid.
Vi vil dermed gradvis starte tappingen fra Homstøl igjen. Dette vil ta tid, og det vil i en periode være vannføring under kravet om 5 m³/s ved Røynestad før vannstanden igjen begynner å stige.
Vannføringen i Kvina vil dermed øke, først merkbart i de øvre delene av vassdraget. Vi ber alle vise aktsomhet og være oppmerksomme på endringer i vannføringen.